Dovolená Sarafovo 2017

Začalo to vlastně vloni nabídkou letenek do bulharského Burgasu za super cenu. Přes Booking.com jsem našel ubytování, majitel dokonce nabídl odvoz z letiště, proč ne. V městečku Sarafovo se nám zalíbilo a tak jsme se rozhodli strávit tam dovolenou i letos.

Celkem na poslední chvíli, poslední červnový týden jsem vyhledal letenky, ono moc možností není, pokud člověk nechce trávit na cestě mnoho hodin tak se nabízí snad jen Travel Service. Také toho patřičně využívá a ceny nejsou právě nějnižší. Výhodou je, že do hotelu dojdete z letiště pěšky, případné využití taxi člověka asi také nezruinuje.

Takže letenky byly, parkování u letiště se také povedlo zamluvit, ještě najít hotel. Padl mi do oka slušně vypadající hotel Mirana, slušná cena, snídaně, nebyl daleko od letiště, od centra, od pláže.

sarafovo_pokoj

Vyrazili jsme, letadlo mělo zpoždění téměř hodinu, ale na příletu kupodivu jen asi 20 minut.

Kdo si chce užít ani ne tak volání, ale hlavně dat, doporučuji zakoupit hned na letišti místní SIM. Za 9,90 leva je tuším 1,5 giga dat a asi 30 minut volání po EU. V nabídce jsou i další tarify.

Po chvíli čekání na kufry jsem se vydali k hotelu, pěšky, byť pár taxikářů se nabízelo, za asi 20 minut nás již vítala majitelka. Cestou jsme se ještě napili u stánku takového občerstvení, přijde mi, že nikdy nezavírají, jen večer už je výběr pečiva hodně slabý, ráno je to lepší.

Druhý den po snídani namazat a hurá na pláž. Všechno stejně jako vloni, to byla výhoda. Jen cestou k pláži pár nových stánků.

sarafovo_palac

Pláž relativně čistá. Voda, pokud vítra nenafouká trávu z moře tak také. Výhoda je její délka a s ohledem na to, že do Sarafova nejezdí ve velkém CK tak i volnost. Na pláži je několik barů. Nabídka podobná, sendviče, pivo, jídla založená obvykle na hranolky a něco smaženého k tomu.

Cenově to vychází myslím trochu levněji nebo stejně jako na kdejakém českém koupališti či přehradě. Pivo (rok 2017) vycházelo na cca 30 Kč, kafe podobně, jídla od 60 do 200 Kč. Třeba moje oblíbené slávky kolem stokoruny za půl kila.

Samotné Sarafovo nenabízí žádné extra vyžití. Je to poklidné městečko pro dovolenou bez velké zábavy. Kdo se chce bavit a něco vidět musí vyrazit buď do Burgasu, Pomorie či na Sluneční pobřeží.  Sluneční pobřeží, to mi přišlo taková velká pouť. Moc lidí, atrakce, ruch. Spíše doporučuji zastavit se v Nesebru. Historické městečko na malém poloostrově. Křivolaké úzké uličky, staré domy. Určitě stojí za návštěvu.

Zpět do Sarafova. Mě se tam líbí. Je to, jak říkám, na takovou válecí dovolenou, ale ne ve stylu all inclusive. Stačí pár dnů a už potkáváte staré známé na ulici, pláži, v restauraci. Najde se i nějaká diskotéka či restaurace s hudbou, ale jinak klídek a pohoda.

Jak jsem již uvedl, bezva pro většinu lidí je to, že finančně to  nezruinuje, ceny podobné jako v ČR nebo nižší.

prozdravi.cz

Co stojí za návštěvu, jsou léčivá solná jezera, tak na půl cestě mězi Sarafovem a Burgasem. Dá se k nim dojet autem nebo klidně i dojít pěšky. Kdo má možnost tak i kolo či koloběžka připadá do úvahy. Pro pěší či cyklisty vede trasa pěkně kolem moře. Jen pozor, dodělávají ji, nemusí být vždy všude dobře průjezdná, projít se dalo vždy, pravda, někdy přes zákaz. Více o těch solných jezerech a léčivém bahnu v dalším článku.

468x66

Mohly by se Vám líbit články...

1 Response

1. 13.10.2017

[…] Na závěr trochu nauky o místě a několik dalších fotek. Koho zajímá jak do Sarafova, tak o tom píšu v jiném článku. […]