Mibo Mastr, Mibo Royal, Yedoo Trexx

Mibo Mastr, Mibo Royal, Yedoo Trexx, taková je má koloběžková historie a s odstupem času se pokusím o něoc jako recenzi, spíše osobní dojmy z těch koloběžek.

Nepovažuji se za odborníka na koloběžky, takže dojmy.

Jak jsem začal s koloběžkou, o tom jsem už psal. Právě Mastr byla ona první koloběžka. V té době mi přišla úplně dokonalá. Nechtěl jsem velkokolku, přišlo mi to zbytečné a chtěl jsem is brát koloběžku i na cesty a Mastr se pohodlně vejde do kufru auta. Nejen do Octavie, ale vyzkoušen i C3. Paráda. Jezdilo to, potřeba tedy hlídat každou nerovnost neb Mibo má stupátko proklatě nízko. Ve městě jsem zapadl mezi chodce. Nemá se to, ale nejsem sebevrah. Prostě jsem byl moc spokojený, než si kamarádka našla Mibo Royal. Také skládací, ale kola 20″, takže příslib vyšší cestovní rychlosti. Moc si ji pochvalovala, já se držel mrštného Mastra. Pak přišla nabídka limitované edice v barvě BRG a bylo vymalováno. Tu jsem chtěl. Náhodou jsem měl cestu za Brno, koloběžku si zamluvil, nechal si na ní namontovat, myslím stylové, gripy, rohy. Krása. A ta jízda. V porovnání s Mastrem jsem si najednou připadal jako velký pán. Takový vzpřímenější postoj, obrovské kolo před sebou. Při prvních jízdách mi trochu vadilo než jsem si zvykl, že tolik nechce zatáčet. Přeci jen, o 4 palce větší kolo, to byla jiná jízda. Zažil jsem s Royalem hodně, přejel Šumavu, vyjezdil si Šumavský Everest, prostě plno pěkných výletů.

Rok uplynul a nějak přišla chuť zkusit tedy to velké přední kolo, jezdí na takových koloběžkách plno lidí. Jel jsem tedy na For bike a vybíral. A vybral Yedoo Trexx. Lehká, hliníková s dobrou nosností, nepružila, pěkná, pro mě, na pohled. Zkušební jízda, objednávka a za pár dnů byla doma. Prvním zklamáním byla výška nášlapu. Papírově 7,2, to jsem si říkal, že centimetr proti Mibu překousnu, ale realita byla taková že stupátko bylo ve výšce 8 cm. Nabídka dojet do Prahy, pro mě dost z ruky, nevím co by vyřešili. Zvykl jsem si, jezdil a najezdil pár tisíc km, ale začalo bolet koleno. Měnil jsem boty, vložky do nich, začal pobírat doplněk na klouby, ale žádná sláva. Ortoped provedl kontrolu, prý kolena zdravá, spíše lepší než odpovídá věku. Začal jsem přemýšlet o přejezdu republiky a zkusil i návrat k Mibo Royal a ejhle. Na mé tradiční trase o hodně vyšší průměrná rychlost a hlavně, koleno nic, žádné bolení. Takže přejezd, pokud jste nečetli, jsem z větší části jel na Mibu a hned po pár km koleno přestalo. Takže Trexx momentálně bude stát v koutě a budu přemýšlet co dál s ním.  Navíc od počátku špatně brzdil, jak jsem byl z Miba zvyklý dotek a stát, to tak nebylo. Až nedávno jsem vyměnil obroušené špalky a už je to lepší, ale obě Miba měla dobré brždění tak nějak v základu a ani zatím po letech a tisících kilometrů není třeba špalky měnit, Trexxovi na to stačilo asi 3 tisíce km.

Takže za mě závěr, že Mastr, dají se na něm ujet i hodně dlouhé výlet než člověk zkusí trochu větší kola. Výhodou je obratnost a skladnost. Skladnost zůstává i o Royala plus má větší kola, takže pro delší cesty lepší jízdní komfort. Obě jsou postivá ocel, takže krapet těžší. Trexx, dlouho můj miláček, na Říp vynést Mibo nebo Trexx je rozdíl, ale teď, kdyžt vím že za bolesti kolene může extra vysoký nášlap, vlastně o dva centimetry proti Mibu, přestávám ho mít rád a přemýšlím co s ním. A také stojánek, to má Mibo super, kopne se a kolobka stojí, Yedoo, to věčně musím ladit polohu kola, koloběžky a ještě i tak občas spadne když foukce vítr.

Jak jsem uvedl, není to recenze, spíš tak jen zkušenosti laika který jezdí na koloběžce a tři zmíněné dlouhodobě používal.

 

Mohlo by se vám líbit...

%d blogerům se to líbí: