Štědrý den v poušti

Štědrý den v Dubaji, no snad jen občas stromeček v obchodním centru to připomene, jinak vůbec nic.

výlet do pouště 23

dubajský vánoční stromeček

Žádná nostalgie, vlastně musím konstatovat, že se mi to libí víc než ten shon který byl celé roky. Dárky, co komu, balení, kapra, nákupy, pečení, vaření, uklízení, fronty, zima. Čtědrý den v tričku, kraťasech, ale i v plavkách se mi docela líbí.

Štědrý den v moři

výlet do pouště 24

Štědrý den u moře

Jaké štěstí, že jsme od moře přišli hned po dvanácté, sprcha, oběd a už zvuk Whatsapp oznamuje novou zprávu. Píše řidič, že je už na cestě. Překvapení, odjezd měl být kolem 15 a je po 14. hodině. Zrychlené oblékání, do batohu teplejší věci na chladný večer v poušti. Doporučuji, něco si vezměte, jak zapadne slunce tak je tam celkem chladno. Co se později ukáže jako špatná voba, jsou boty.

Přijede “jeep” nastoupíme a jedeme pro další klienty, je to indická rodinka. Přkevapuje mě jak dlouho jedeme a stále Dubaj, potvrzuje to i řidič. Překvapivě zná Czech Republic.

výlet do pouště 22

ulice Dubje

Prý ano, znám, dobře hrají kriket. Říkám, cože? Kriket? Nepletete se. Prý ne. Je hráčem kriketu a ukazuje mi, zrovna prý budova kolem které jedeme je kriketový stadion. Zajímavé.

výlet do pouště 21

zastávka dubajského metra

Jedem opravdu dlouho, možná tak po sto kilometrech první zastávka.

výlet do pouště 20

na místní poměry už užší silnice

Necháme se nachytat milým prodejcem šátků který nejprve dceři uváže šátek kolem hlavy. 30 dirhamů za jeden. Vyšel na mě takový jaký jsem si přál, u nás jsem si koupil takový podobný, arafat, pvůdoem z Indie, tyto jsou z Číny. Je možno svést se buggy po poušti, to jsme nezkusili, ani ceny neznám.

výlet do pouště 17

výlet do pouště zastávka u buggy

výlet do pouště 19

výlet do pouště buggy v poušti

výlet do pouště 18

výlet do pouště koupili jsme šátky

Pokračujeme tedy v cestě a po chvíli už sjížníme ze slinice, závora se zvedá jsme na poušti. Zatím jen rovina s pískem. Po pár stovkách metrů řidič zastavuje a jde odpustit pneu. Jízda začíná. Nebojím se jen díky tomu, že říká, že to jezdí skoro každý den. Někdy ale … ale jo, je to dobrý zážitek. zezadu se ozývá jekot, indové opakují Oh my God. Na jedné z dun zastavujem, prý foto. A je to tady. Ja ksjem psal, vzít si uzavřené boty do pouště, nebyl to dobrý nápad. Písek je tak jemný, v životě jsem takový neviděl. Boříme se všichni. Kdybych to byl býval věděl, beru sandály, z těch by písek vypadl.

výlet do pouště 15

výlet do pouště a už to skáče

výlet do pouště 14

výlet do pouště zastávka na focení

výlet do pouště 13

výlet do pouště prcházka po duně

Pár fotografíí, malá procházka po duně a jedem dál, tentokrát už do campu, jak tomu říkají,

výlet do pouště 12

výlet do pouště 10

výlet do pouště pohled na camp

kde bude večerní program. Živá vystoupení tanečnic a tanečníků, večeře, pití, jízda na velbloudovi,

výlet do pouště 11

výlet do pouště náš velbloud

opět možnost buggy, fotografovat západ slunce v poušti. Řidič, no je to samozřejmě asi obchod, nabízí nám, jestli chceme VIP místa u stolu, po 50 dirhamech nebo sedět na polštářích u takových dlouhých stolů. VIP nebyla špatná volba. Součástí je i to, že pití a jídlo nosí na stůl, netřeba chodit do fronty. Nejprve se tedy svezeme na velbloudovi. Přemýšlím, že snad bych asi tou pouští šel raději vedle pěšky. Možné je, že na delší cesty mají pohodlnější sedlo. V tomto provedení, tvrdé, kymácivá jízda. Jako zkouška, atrakce je to dobré, jet tak kilometry, no nevím. Pro ženy a dívky je možnost tetování henou. Jednoduché jako na obrázku je zdarma. Je možné si vybrat i různé obrzáky z katalogu, ceny co jsem nahlédl 20-50 dirhamů.

výlet do pouště 01

výlet do pouště tetování

Usadíme se ke stolu a už se to nosí. Voda, cola, něco jako sprite, tonic, čaj a nějaké drobné občerstvení jako předkrm.

výlet do pouště 08

výlet do pouště drobné občerstvení

Když se začíná stmívat tak začíná program. Různé tance, tanečnice, tanečníci. Tanec s ohněm.

výlet do pouště 07

výlet do pouště večerní program

výlet do pouště 06

výlet do pouště 09

výlet do pouště šiša koutek

V průběhu, krom pití a drobného občerstvení přinesou i to co jsme nazavali štěddovečerní večeří. Vypadala si takto.

výlet do pouště 05

výlet do pouště štědrovečení večeře

Po skončení představení nasedneme jedeme zpět k hotelu s rodinkou a pak do našeho bydlení. Cestou, neb jsem zůstal dlužný, došla mi hotovost, ještě malá story s bankomatem. Jdu vybrat, zadám pin, částku a najednou se napíše, že bude účtováno 26 dirhamů

výlet do pouště 03

výlet do pouště písek je chvílemi horší než mlha

výlet do pouště 02

výlet do pouště silnice a dálnice jsou tu osvětlené

za výběr. A dlouhý anglický text a možnost  ANO/NE. No docela dost peněz, říkám si, volím NE. Karta je venku, peníze žádné, naivně jsem čekal, že bude nějaká volba B. Nebyla. Takže poučení, mít dost hotových z domova nebo platit kartou. Ono to bylo možné i v poušti, ale pak když jsem šel platit po představení tak už jim nešel prý terminál.

Tak takový byl Štědrý den v Dubaji. Do oběda koupání v moři a po obědě výlet, jak jej zde nazývají Desert Safari, výlet do pouště s místními tanci, atrakcemi a občerstvením. Pokud budete chtít využít vše co se nabízí, jízdu buggy, šátky, velbloudy, parádní tetování pro ženy, fotografii v místním oblečení … odhaduji, připravte si tak 300 dirhamů na osobu. K ceně za samotný výlet, samozřejmě.

Jsme doma, den odjezdu se pomalu blíží. Nás ale ještě čeká večení plavba na lodi, opět včetně večeře a prohlídka staré Dubaje – Al Fahidi Historical District.

468x66

Mohly by se Vám líbit články...