odlesk mřížky v předním skle 1

Škoda Octavia III – postřehy

Octavii mám tři roky, najeto aktuálně cca 65 tisíc km. Předtím jsem jezdil jedničkovou, takže skok. Motor 1,6 diesel. První svezení, měl jsem obavy, ale ono to jelo, srovnatelně myslím s předchozí 1,9 která byla papírově silnější. Ne pořád, ale tak do těch 80, možná 100 km/h to bylo zhruba pocitově stejné. Nečekejte žádnou recenzi, to je zbytečné, na to jsou jiní odborníci a jiné servry. Já tohle píši spíš pro věci které jsem předtím nezažil a nechápu, že v rámci pokroku, že vůbec v takovém autě jsou či nejsou.

Věc první, to prostě člověk vidí jak sedne. Odlesk větrací mřížky ve skle. No to je něco hrozného a celé dlouhé cesty na to člověk musí koukat. Nezažil jsem v žádném z předchozích aut. Leskne se více nebo méně, ale je tam pořád a rozčiluje mě to. Jak tohle mohl někdo pustit do výroby, to nechápu.

odlesk mřížky v předním skle 1
odlesk mřížky v předním skle 1
odlesk mřížky v předním skle
odlesk mřížky v předním skle

Druhá věc – slunce. Auto jsem převzal a vyrazil, bylo to odpoledne a cesta vedla na západ, tedy proti slunci. Tedy ihned další nedostatek, sluneční clony jsou menší než v první generaci a nemají takové ty uši směrem k zrcátku. Takže celou cestu se musím buď naklánět ke dveřím nebo na stranu spolujezdce nebo zalézat do sedačky a schovávat se za zpětné zrcátko nebo naopak sedět jak žáček v první třídě a tedy div se nebouchat hlavou o strop. Prostě neustále musím měnit polohu aby mi nesvítilo slunce do očí. Fakt strašná otrava. Těch pár tmavých teček na skle, ty tedy proti slunci rozhodně nepomáhají. Možná designéry a nevím koho ještě kárám zbytečně, možná je to jen nový prvek bezpečnostní výbavy který má zamezit možnosti usnutí za volantem tím, že nutí se neustále přesouvat a schovávat před sluncem a já to jen nepochopil. Mohli to uvést v příručce.

Třetí, to jsem zjistil po pár dnech – za deště se nesmí otevírat okénka. Opět děs a hrůza. V předchozí jsem klidně mohl pootevřít asi na dva cm a jet, klidně na pár vteřin i úplně otevřít a nic moc se nedělo. Tady jen oknem sjedu asi tak o půl cm, už se valí voda dovnitř, ovládání zrcátek, oken, hned všude plno vody. Takže ptát se za deště na cestu, chtít si vehnat trochu čerstvého vzduchu, za deště nemožné bez výplachu vnitřku dveří. Řeším tak, že v kapse dveří mám hadr a vše musím poutírat. Prostě chci občas, zvláště na delších cestách, vyměnit vzduch. To je teď problém. A musím jen u řidiče, na jiná okénka tedy spíše dveře, nedosáhnu, neměl bych je jak otřít.

voda uvnitř při dešti 1
voda uvnitř při dešti 1

Věc čtvrtá souvisí rovněž s okénky, jen z druhé strany. Místo gumy, nevím jak to popsat, jako do stříšky je tam guma do tvaru drážky, prostě svažuje se směrem ke sklu. Super věc, to jsem zjistil v zimě. A po letech vím o další. Nejspíš je to asi příspěvek ekologii a romanitosti od ŠKODA AUTO, roste tam mech. Tím asi jak se tam drží vlhko, žlábky jsou zelené a špatně se to čistí. A tvoří se i u předního okna u řidiče které je hodně často stahované. Tedy pokud neprší, v dešti raději nechat zavřené.

mech u předního okna
mech u předního okna
mech u zadního okna
mech u zadního okna

Pátou perlou je systém start-stop. Start-stop to je opravdu geniální systém. Ve zkušebně možná vyšla nějaká úspora. Ovšem v praxi se nestačím divit. Copak to, že občas při pomalinkatém rozjezdu nereaguje a pak nejde točit volantem a ani to nebrzdí, to už jsem zvyklý. Rozčiluje mne, že občas je tak rychlý, že jen třeba u vrat na zlomek sekundy zastavím abych otevřel vrata když to nestihnu během přibližování se a už to chcípne jen než zařadím zpátečku. Dostalo mě ovšem to, že po 2,5 letech provozu, 80% trasy nad 40 km, často 200-300, celkem najeto asi 55 tisíc km a baterie slabá. Dobíjím tedy. V létě občas, v zimě co týden. To jsem u předchozích aut neznal.  A tak jdu do servisu. Tam mi řekli, že je to běžné, diagnostika, stav asi 38%. V předchozích autech baterie kolem 7 let. A pak další rána, nestojí 1,5-2,5 tisíce, ale 6500 Kč neb je speciální aby vydržela startovat při tom systému. Kde je ekologie? Ta baterie, celý ten systém si podle mě na sebe nemůže vydělat a o přínosu pro ekologie dost pochybuji. Přínos je tedy jen ve výkazech, že se plní nějaké normy, ale pravda to nebude. A po třech letech mě asi čeká výměna za zmíněných 6500 Kč jinak asi zimu nepřežiju. Tedy ta baterie. A jednoho krásného dne ani startér ani neškytne.

Releated

ičo

Ověření platného IČ v Excelu

Potřeboval jsem prověřit, zda seznam firem který mám, obsahuje platná česká IČ. Věděl jsem, že je na to nějaký kontrolní součet, hodím dotaz do Google a hned asi třetí odkaz byl téměř to co jsem potřeboval. Na stránce https://phpfashion.com/jak-overit-platne-ic-a-rodne-cislo byl algoritmus popsaný. Věřím, že se neztratí tak jako odkazy na webu MVCR, na které je […]

Endomondo končí

Endomondo končí. Jak převést data?

Možná se to dalo tušit, přesto to přišlo celkem náhle. Po občasných, poslední dobou spíše častějších, výpadcích, zpožděním zápisů do statistik a výzev je tu náhle oznámení, že Endomondo končí. Škoda. Byla to teprve a naštěstí má druhá aplikace a byl jsem spokojen. Zdarma laikovi vyhovovala, česky, po letech tam nedávno přidali i oblíbenou aktivitu […]

Secured By miniOrange